Oorkonde voor diverse kerkhofwerkers
Tijdens een gezellig samenzijn in de pastorie van de kerkhofwerkers, de leden van de beheercommissie en bestuurslid van de MMvdK, Frans Wouters, op 3 februari 2015, is aan diverse personen een oorkonde uitgereikt wegens bewezen diensten.

De betrokken personen maken deel uit van de groep kerkhofwerkers. In de volksmond wordt een deel "de technische groep" genoemd en een ander deel "de schoffelploeg". Vanaf het voorjaar tot en met de herfst is op dinsdag de technische groep op het kerkhof en rond het kerkgebouw actief en op donderdag tref je de schoffelploeg aan. In de wintermaanden ligt dit werk vanzelfsprekend stil. Toch wordt er ook dan nog wel eens een beroep op enkele personen gedaan voor een onverwachte klus. Altijd staan deze mensen klaar en zijn zij bereid om (een deel van) hun vrije tijd te besteden aan het onderhoud van het kerkhof. Het kerkhof ligt er dan ook altijd voortreffelijk bij. De complimenten die door bezoekers aan het kerkhof worden gemaakt komen dan ook terecht aan deze medewerkers toe.

Sommige mensen doen dit werk al meer dan 25 jaar. Zij hebben hiervoor een oorkonde ontvangen. Helaas zijn enkele personen vanwege lichamelijke klachten met dit vrijwilligerswerk moeten stoppen.

De beheercommissie van de deelparochie heeft alle kerkhofwerkers hiervoor tijdens een gezellig samenzijn op de pastorie bedankt.

Hieronder enkele foto's:

Theobaldusparochie