Nieuws uit de deelparochie Overloon

Actie kerkbalans
In januari is de Actie Kerkbalans gestart (zie artikel verderop).
U kunt nog steeds hieraan uw bijdrage geven.
Voor dit jaar is de opbrengst met name bestemd voor reparatie en renovatie van het uurwerk aan de kerktoren van onze Theobalduskerk.
Overdag zie je er niets van maar s 'avonds blijkt dat een groot deel van de verlichting defect is. Dat is jammer want de toren en het uurwerk zijn beeldbepalend voor het centrum van het dorp. Vandaar dat we een beroep doen op uw bijdrage hiervoor.

Wateroverlast kerkhof

Door de overvloedige regenval van de afgelopen maanden zijn van een vijftigtal graven de ornamenten links achter op het kerkhof verzakt.
De vrijwilligers die het reguliere onderhoud op het kerkhof verzorgen, hebben dit afgelopen zaterdag met extra hulp van vrijwilligers en met ondersteuning door middel van een tractor en shovel hersteld.
De gaten die waren ontstaan zijn weer met zand opgevuld.
In het voorjaar zal hierop opnieuw gras worden ingezaaid, zodat het er straks weer netjes uitziet.
Een extra bedankje voor deze vrijwilligers is op zijn plaats.

Geef vandaag voor de kerk van morgen
Actie Kerkbalans 2024

In januari is in onze deelparochie Theobaldus de Actie Kerkbalans 2024 van start gegaan. Deze actie vraagt u als kerkleden om een financiële bijdrage, zodat we ook in 2024 kunnen doen waar we als kerk voor staan. Het thema van de Actie is 'Geef vandaag voor de kerk van morgen'. Want ook in de toekomst willen we als kerk van betekenis zijn voor mensen die verdieping en ontmoeting zoeken. Uitnodigend zijn voor jonge mensen die hun leven nog voor zich hebben.
Daar hebben we uw steun bij nodig. Want als kerk krijgen we geen subsidie. De financiële bijdrage van onze leden is noodzakelijk om te kunnen bestaan. Vandaar dat we parochianen ieder jaar om een bijdrage vragen.
In de kerstuitgave van "Ons Eigen Erf" leest u daarom een brief met het verzoek om bij te dragen. Gelieve het daarbij gevoegde antwoordstrookje te gebruiken en in te leveren in de brievenbus van de pastorie.
NB. Er wordt geen huis-aan-huis brief verstuurd.

Heeft u de brief gemist, dan kunt u deze hier alsnog downloaden: 2024 brief actie kerkbalans

We hopen dat we weer op u mogen rekenen! Voor 2024 zal uw kerkbijdrage worden gebruikt voor vervanging en reparatie van het uurwerk in de toren van de kerk.
Dankzij uw bijdrage kunnen we onze belangrijke taken blijven vervullen en plannen maken voor de toekomst.

"Door vandaag te geven, kan de kerk blijven doen waar ze al eeuwenlang voor staat. Op naar de kerk van morgen!"

Klokken luiden bij overlijden

Het is in Overloon een traditie dat in geval van overlijden de kerkklokken worden overluid.
Indien de nabestaanden dit wensen dient hiervoor wel een melding te worden gedaan via email info@theobaldusparochie.nl

Vervolgens wordt het overlijden ook vermeld op de website van de deelparochie: www.theobaldusparochie.nl en zullen op de eerstvolgende mogelijkheid om 18.00 uur de kerkklokken worden geluid.

Voor alle duidelijkheid: zonder een melding door of namens de familie wordt er niet overluid, en wordt er ook geen melding op deze website gedaan.

Vieringen

21 maart: Elly van der Krabben-Lemmen, 77 jaar
26 maart: Truus Hofmans-Rutten, 73 jaar

Intenties opgeven

Indien u uw intentie voor de gebedsviering op Eerste Pinksterdag 19 mei, de gebedsvieringviering op 25 mei 2024, bij de kerkberichten in Ons Eigen Erf vermeld wilt zien, wordt u vriendelijk verzocht deze uiterlijk 8 mei 2024 op te geven.
U hebt daarvoor de volgende mogelijkheden:
Met een envelop in de brievenbus naast de voordeur van de pastorie of via het e-mailadres van de parochie ( info@theobaldusparochie.nl ).
De kosten voor een intentie bedragen € 12,50. U kunt dit in de envelop stoppen of overmaken op IBAN NL48RABO0141402911.

Voor het melden van een overlijden kunt u rechtstreeks contact opnemen met het secretariaat van de parochie Maria, Moeder van de Kerk, tel. 0485-471246, en bij dringende zaken tel. 06 23 88 78 60. Nadat binnen de deelparochie H. Theobaldus bij de dienstdoende koster en/of in de mailbox van de deelparochie, info@theobaldusparochie.nl, een kennisgeving van overlijden is ontvangen, zullen bij de eerstvolgende mogelijkheid om 18.00 uur de kerkklokken worden geluid en zal melding worden gedaan op deze parochiesite.

Bereikbaarheid Parochie Maria, Moeder van de Kerk

Het parochiecentrum is gevestigd op het volgende adres: Lepelstraat 13/A, 5845 BK St. Anthonis, tel. 0485-471246.
Bij geen gehoor is voor dringende pastorale zaken zoals ziekenzalving en uitvaart een priester te bereiken onder telefoon 06 23 88 78 60.

E-mail: secretariaat@mmvdk.nl
Informatie over de parochie Maria, Moeder van de Kerk: parochiemariamoedervandekerk